niedziela, 9 lutego 2020

Trzecia i ostatnia (chyba) wysiewarka

Hej!
Po ostatnim robieniu drzewka i po odzewie stwierdziłem, że w przypadku gałęzi z grubszego drutu flockbox słabo się sprawdza więc siadło mi to na ambicji i postanowiłem zrobić kolejną wysiewarkę, taką jak to w filmikach dla kolejkarzy pokazują gdyż ona ma... jakby to powiedzieć... lepszą penetrację takiego drzewka niż flockbox.

Wybrałem się więc do Leroya i Auchan. Tam dokonałem zakupu.
Rurka taka na kanalizacyjno-hydraulicznym dziale. Cena 5zł
Na zdjęciu rurka jest już przycięta. Została skrócona o jakieś 10cm. W tym rozszerzeniu wewnątrz jest uszczelka która w późniejszej robocie bardzo się przyda. Acha jeszcze jedno średnica 5cm. I do tej rurki trzeba kupić zaślepkę pasującą (będzie obok). Cena zaślepki to 3zł.
O taka jak na zdjęciu tutaj już przewiercona.
I w Leroyu to wszystko.
Teraz kurs do Auchan.
Tutaj kupujemy pojemnik na jedzenie za całe 4zł. Fajnie jakby był okrągły.
A do tego sitko. Koniecznie metalowe. Cena jaka na nim widniała to 7zł. I tutaj zdjęcia nie ma bo najzwyczajniej nie zrobiłem a obudziłem się jak już owe sito wyciąłem z ramki sitka (czy jak to tam opisać)
Reszta to rzeczy które miałem w dużej ilości pozostały po zrobieniu flockboxa czyli.
 Włącznik (ok 6zł) aliexpress
 Zasilacz wraz z gniazdkiem (tym poniżej) 7zł aliexpress
 Same gniazda o dziwo kosztowały mnie 6,70 za 10 sztuk też na ali
 Krokodylek (w komplecie po 2) 2zł aliexpress
 Rurki termokurczliwe (7zł za 127 sztuk różnej szerokości)
 Generator jonów ujemnych 5,50 za sztukę
Kable to już różnie w zależności od grubości
To chyba tyle
Dobra. Tak jak pisałem wyżej. pierwsze co to przyciąłem rurę tak aby była wygodniejsza w użyciu i wyszlifowałem końcówkę tak aby była równa.
Następnie wziąłem pojemnik na żywność i wyciąłem denko tak aby miała średnicę w tym wypadku ok 5cm.
Wtedy wchodzi gładko w rurkę a jednocześnie zablokuje się na rozszerzeniu. Tylko uwaga bo jakość plastiku pojemnika powoduje że jak za bardzo się wczujesz w wycinanie to najzwyczajniej to pęknie.
Teraz bierzmy się za zakrętkę. Ta akurat miała już gotowe kółko które pozostawało wyciąć.
O właśnie tak.
Następnie przyszła kolej na sitko, które wyciąłem...
... a następnie boki tego sitka wygiąłem tak aby dokładnie wchodziło w otwór wycięty w nakrętce.
Przykładając do zakrętki sitko zacząłem wiercić po dwa otwory w jednym miejscu aby potem je związać drucikiem.


Po robocie to wygląda o tak i na tym zakończyłem pracę z zakrętką
Następnie wziąłem się za przygotowanie rurki.
Wpierw nawierciłem dwa otwory. Jeden na włącznik a drugi na wyjście kabla, który będzie przekazywać ładunek czy to na metalową blaszkę czy bezpośrednio na klej (w przypadku większej dioramy)
Kiedy to już mamy gotowe przechodzimy do zrobienia tego co będzie w środku się znajdować czyli kable, generatory, włącznik itd.
I tutaj obrazek bo tak jak wyżej pisałem.

Ogólnie sprawa wygląda tak, że dwa kable wychodzą od gniazdka. Jeden idzie do włącznika, a dalej od włącznika do generatora (norma przerwać/dopuścić prąd). Drugi kabel łączy się z generatorem i idzie dalej poza cały wysiewacz. Będzie on służył za przeniesienie ładunku na klej czy metalową blaszkę na której umieścimy papierek, na którym to będziemy wysiewać tufty (i tutaj na końcu kabla instalujemy krokodylka).
Jako, ze generator posiada trzy kable, ten trzeci (biały, a na rysunku zielony) jest połączony z metalowym sitkiem.
Jak już wszystko złożyliśmy to okablowanie to wkładamy w rurkę przyklejamy, przykręcamy, podłączamy do prądu i siejemy :)




Chciałbym podziękować młodej za użyczenie swojej ceratki do tego pseudo tutka. Idealnie tu pasuje ;)





6 komentarzy:

  1. Jak zwykle bardzo przydatny tutek. Części już mam, za jakiś czas zabiorę się za montaż :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do it! :)
      A teraz to chyba zajmę się oświetleniem.

      Usuń
  2. Efekt końcowy mnie roz...ał. :D :D :D
    Szczególnie ceratka :D
    Teraz czekam na drzewo!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinienem jeszcze żonie podziękować za to że mi zostawia papier z wkładek ;)

      Usuń